MAGAMRÓL

Szabados Tamás vagyok, 4. danos ninjutsu oktató. 2008-ban alapítottam és azóta vezetem a MAFC Ninjutsu szakosztályát. Amikor testnevelést kezdtem tanítani a BME-n, szembesültem azzal, hogy a testnevelés órák semmilyen módon sem illeszkednek az egyetem tananyagába. Ezért úgy állítottam össze az óráim anyagát, hogy segítsék a mérnökképzést, és összhangban legyenek a modern európai iskolarendszer anyagával, oktatási-, nevelési céljaival és módszereivel. Szabadidő szakosztály vagyunk, nem versenyzünk. Ezen az oldalon a harcművészettel, harcművészet oktatással kapcsolatos tapasztalataimról, gondolataimról olvashattok. A honlapunk: http://modernninjutsu.eu/

Friss topikok

HARCMŰVÉSZET ÉS PR

2011.01.07. 07:37 Napi Maflás

Ha Szalai Annamáriai és csapata idetéved, valószínűleg sírva könyörgi vissza Ice-T-t, és a Tilos Rádiót. Úgyhogy mielőtt bárki rákattintana a mai anyagra, figyelmeztetem, a nyugalom megzavarására alkalmas képek, kifejezések találhatók benne. Más szóval 18+-os a felvétel.

 

Az itt hallható alapelveket vélhetőleg minden harcművészet oktató elmondja a tanítványainak – persze ki-ki a saját vérmérsékletének megfelelően. Wong mester rendkívül szuggesztíven (00:09), a hang (00:47), nyelvi (01:10) és képhatásokat (02:34) a lehető legjobban kiaknázva igyekszik átadni a tanítást.

Magával a technikával nem foglalkozom, most kizárólag az érdekel, hogy a mester milyen módon használja a net által kínált lehetőségeket.

 

Gesztusok és mimika

 

Első lépésként nézzük a mimikát. Wong mester mindent bevet. Valamennyi rendelkezésre álló eszközzel igyekszik meggyőzni a hallgatót (00:29). Ha kell átszellemült (00:17), ha kell vicsorog (00:20), időnként már-már szuggerálja a nézőt (00:27), aki csakhamar célpontnak érzi magát (00:32). Egyébként pedig egy ilyen szívélyes invitálásnak (00:33) ki tudna ellenállni?

Persze mostanra átcsúsztunk a gesztusokra, de egy pillanatra még visszatérnék a mimikára. Érdemes megfigyelni a megragadás pillanatát. Itt már a tanítvány veszi át az agresszor szerepét (00:38), és Wong mester jóval lágyabban, tanárosan pillant ki a képből. Pár másodperccel később pedig elhangzik az első trágárság (00:41), és ezt követően alapvetően megváltozik a kép: most Wong mester uralja a jelenetet, és az agresszor szorul az áldozat szerepébe (00:44). Az ütést követően (00:48) már a két ember közti magasságkülönbség is jelzi a mester dominanciáját. Amikor a tanítvány megpróbálja kiegyenlíteni a helyzetet (00:59), egy, a karjára mért ütés ismét visszakényszeríti az előbbi pozícióba. A rúgást követően Wong mester a számára legelőnyösebb testhelyzetben folytatja a magyarázást (01:07). Most, hogy megragadta a figyelmünket (01:11), egy pillanatra se akarja elengedni (01:12).

 

A kép és szöveg összhangja

 

Kitűnően használja a szövegbeszúrást is (01:15). Ennél a résznél ugyan nem fordul felénk, a szövegbuborék miatt mégis úgy érezzük, személyesen hozzánk szól. Isteni az elengedő mozdulat (01:38), amely a támadónak való hátat fordítással együtt világosan kifejezi, hogy már nincs mi miatt aggódni. Feladat kipipálva.

A szöveg, mimika és a gesztusok a film közepén (01:21) alkotnak tökéletes egységet. Innentől az NMHH illetékeseinek legszörnyűbb rémálmait is felülmúló stílusban nyomja. A hangeffektusok, a mozgás, a gesztusok és a mimika intenzitása ekkor éri el a csúcspontot. Egyszerre próbál hatni az elménkre (01:31, 01:43, 01:45), és játszik egy képzeletbeli szélesebb közönségnek (01:41). A gyors ismétlést követően, újból a számára legelőnyösebb pozícióban folytatja (02:11). Magyarázás közben egy-egy agresszív gesztussal (02:16) imitálja az éles küzdelem hangulatát. Pontosan tudja, hogy a csúcspontot a végére kell hagyni, és ismét a legdominánsabb arcát mutatja felénk (02:32). Mostanra biztos lehet benne, hogy mindenki vette az adást (02:36).

Az egyértelműen látszik, hogy Wong mesternek határozott elképzelése van a harcművészetekről és önmagáról. Valljuk be, maradéktalanul átjön az üzenet. Ebben a videóban nincs fölösleges pillanat. Wong mester mindent a célnak rendelt alá. Kitűnően használja a kamerát, a testnyelvet, a tanítvánnyal való viszonyát, a hangeffektusokat és a nyelvi fordulatokat. Természetesen nem ez az egyetlen mód, ahogyan át lehet adni a tanítást, de valljuk be, ennek a kisfilmnek megvan a maga (nem is olyan önkéntelen) bája.

A kiegészítéseket a Maflás Facebook oldalán találjátok. 

 

5 komment

Címkék: önvédelem mester do fogás wing wong kétkezes chun jeet kune

A bejegyzés trackback címe:

https://napimaflas.blog.hu/api/trackback/id/tr542566689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Koldun 2011.01.07. 10:29:21

Wong mester fantasztikus. Ha pár évszázaddal korábban született volna, elképesztő katonai karrierje lehetett volna :)

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.01.07. 11:25:09

Nagyon sokat kell gyakorolni a mozdulatokat, a technikat, hogy ha arra kerul a sor akkor gondolkodas nelkul cselekedjen az ember.

jzs · http://kyokushinblog.blogspot.com 2011.01.07. 15:14:07

Benneteket a testbeszéd igen foglalkoztat! :))) Már a parlamanti bejegyzés kapcsán is felfigyeltem rá. Amúgy helyesen! Az agresszorok 99% mindig elárulja magát, hogy támadni fog, elég csak a testét figyeni. Aki meg nem, az olyan profi, hogy semmi esélyed nincs.

Wong mester szemmel láthatólag al van magával telve. Szívesen nézném bunyó közben is. Amint éppen felezik az arcát... engem mindig taszítottak az ilyen fickók, de hát különbözőek vagyunk.

Melegítős zsebagresszor.... brrrrr... :))))

Napi Maflás · http://napimaflas.blog.hu/ 2011.01.07. 20:16:11

@jzs: Wong mester abból a szempontból érdekel, hogy tökéletesen használja a médiát. Egy az egyben lejön, ki ő, mit és hogyan tanít. Amúgy remekül sikerült médiahekk. Szeretném bemutatni a blogon a különböző (harcművészeti) reklámstratégiákat, ebből a sorozatból ez az első darab.
A testnyelv közel 30 éve foglalkoztat. :)