MAGAMRÓL

Szabados Tamás vagyok, 4. danos ninjutsu oktató. 2008-ban alapítottam és azóta vezetem a MAFC Ninjutsu szakosztályát. Amikor testnevelést kezdtem tanítani a BME-n, szembesültem azzal, hogy a testnevelés órák semmilyen módon sem illeszkednek az egyetem tananyagába. Ezért úgy állítottam össze az óráim anyagát, hogy segítsék a mérnökképzést, és összhangban legyenek a modern európai iskolarendszer anyagával, oktatási-, nevelési céljaival és módszereivel. Szabadidő szakosztály vagyunk, nem versenyzünk. Ezen az oldalon a harcművészettel, harcművészet oktatással kapcsolatos tapasztalataimról, gondolataimról olvashattok. A honlapunk: http://modernninjutsu.eu/

Friss topikok

BLOGINDÍTÓ HELYETT

2011.01.09. 07:57 Napi Maflás

Három hete indult el a Maflás, a naponta frissülő harcművészeti blog. Annakidején nem írtam blogindítót, most pótolom.


A harcművészet tág fogalom. Beleférnek a profi küzdősportok, a legkülönfélébb indíttatású hagyományőrzés, a misztikus iskolák, a pedagógiai rendszerek, az egészségmegőrző torna, az önvédelem, a katonai közelharc, a mozgásművészetek és még sok minden egyéb is.


A legtöbb stílus persze több dolog egyvelege – hogy ki hova helyezi a hangsúlyt az egyéni döntés kérdése. Persze nem árt, ha valami annak nevezi magát, ami: például egy mozgásművészet esetében nem szerencsés, ha hatékony önvédelmi rendszerként hirdeti magát, ahogy egy profi küzdősport esetében se a pedagógiai jelleg dominál – még akkor se, ha sok profi sportoló az élet egyéb területein is sikerrel hasznosítja a sportpályafutása során szerzett tapasztalatait.


A Youtube megjelenése forradalmasította a harcművészetek világát is. Módunk van rá, hogy olyan stílusokkal ismerkedjünk, amelyekről eddig legfeljebb rövid ismertetőket olvastunk, ha egyáltalán hallottunk róluk.  Legendás küzdelmeket láthatunk és elemezhetünk, bepillantást nyerhetünk a különböző dojókban folyó edzésekbe, vagy akár a rég elhunyt, híres mestereket nézhetjük. Van, aki technikákat keres, mások edzésmódszereket gyűjtenek, megint másokat csupán a kíváncsiság vezérel.


A Maflás elsődlegesen a Youtube-on lévő hatalmas kínálatból merít. Megkísérli felhívni a figyelmet azokra az anyagokra, amelyek valamilyen szempontból érdekesek lehetnek – és ez nem mindig a gyakorlati alkalmazás.

A blog csupán az egyes anyagok tárgyilagos bemutatására szorítkozik. Úgy vélem, aki ide kattint, az képes a tapasztalatai alapján véleményt alkotni a látottakról. A Maflás mindenki véleményét tiszteletben tartja, és ugyanezt kéri az olvasóktól is.

Adjuk meg azt a tiszteletet egymásnak, amit a dojóban szoktunk.

Nem akarom túlterhelni a blogbejegyzéseket, ezért a kiegészítő anyagokat a Maflás Facebook oldalára szoktam feltenni. Akit érdekel, ott tudja megnézni.

 

 

 

 

2 komment

Címkék: youtube harcművészet blogindító napi maflás

A bejegyzés trackback címe:

https://napimaflas.blog.hu/api/trackback/id/tr682571077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

picidzé · http://librarian.blog.hu/ 2011.01.26. 08:10:17

Most akadtam csak a blogra, nagyon tetszik, remélem lesz kitartásod sokáig csinálni. Sok erőt és sikert (és kevés pofont) hozzá!

neszójjábe 2011.02.07. 21:17:34

Nekem is tetszik, jó 5let.
Vissza fogok járni. Tegyél fel sok jó anyagot.

Sok sikert!
süti beállítások módosítása