MAGAMRÓL

Szabados Tamás vagyok, 4. danos ninjutsu oktató. 2008-ban alapítottam és azóta vezetem a MAFC Ninjutsu szakosztályát. Amikor testnevelést kezdtem tanítani a BME-n, szembesültem azzal, hogy a testnevelés órák semmilyen módon sem illeszkednek az egyetem tananyagába. Ezért úgy állítottam össze az óráim anyagát, hogy segítsék a mérnökképzést, és összhangban legyenek a modern európai iskolarendszer anyagával, oktatási-, nevelési céljaival és módszereivel. Szabadidő szakosztály vagyunk, nem versenyzünk. Ezen az oldalon a harcművészettel, harcművészet oktatással kapcsolatos tapasztalataimról, gondolataimról olvashattok. A honlapunk: http://modernninjutsu.eu/

Friss topikok

MAGYARÁZOM A BIZONYÍTVÁNYOM

2017.07.13. 06:48 Napi Maflás

Tavaly befejeztem a Modern harcművészet az iskolai oktatásban című könyvem publikálását itt a blogon, azóta kötetben is megjelent. Több jó kritikát kaptam rá, amiket köszönök, de persze nem mindenkinek tetszett. Szakmai vita egyetlen poszt alatt bontakozott ki, ez nem meglepő módon Az egyensúly című fejezet volt, ahol többen úgy gondolták, hogy elrugaszkodtam a valóságtól.

 

 

Természetesen nem kell mindenben egyetértenünk. Többen jelezték azt is, hogy a szöveg nagyon tömény, sokszor meg kell állni, és végiggondolni az egyes mondatokat. Valóban nem könnyítettem meg az olvasó dolgát, amire több magyarázatom is van. Az első, hogy szeretek tömören fogalmazni. A másik a hagyomány: a klasszikus harcművészeti munkák megdolgoztatják az ember agyát – a szövegben átadott tudásért ugyanúgy meg kell dolgozni, ahogy a dojóban is. A harmadik, hogy egy vékony kötetet talán többen elolvasnak.  

Ennek persze megvannak a hátulütői. Az olvasó, mint Az egyensúly alatti kommentekben is látható, könnyebben átsiklik egyes – sokszor lényeges – mondatokon. A könyvet persze szakmabelieknek írtam, a triviális kérdéseken nem sokat rugóztam. Amikor a szövegben pl. az áll, hogy „Ha őszinték akarunk lenni, a működő megoldások zömében nem annyira a lágyság, mint inkább az erő dominál”, azzal mindazt letudom, amit a kezdőknek hosszasan szoktunk magyarázni ezzel kapcsolatban.  

 

balance.jpg

 

Akik követik a blogot, tudják, hogyan elemzem az egyes videó anyagokat. A fenti videóban igyekeztem összeszedni Az egyensúly fejezet leginkább vitatott részeit, illetve ez ennek kapcsán felmerülő kérdéseket, és ezekhez vágtam némi szemléltetőanyagot.

Végezetül egy kis kiegészítés a videóhoz, ha úgy tetszik, a jegyzet jegyzete. Az anyagot az érintés nélküli egyensúly elvétellel zárom, Mifune Kyuzo

 

ezgif_com-video-to-gif_2.gif

 

és Saenchai

 

ezgif_com-video-to-gif_1.gif

 

egy-egy technikájával illusztrálva azt. Mindketten egy villámgyors támadás után léptetik rá a másikat a technikára, amikor az ellenfél fejben szétesett, és ők uralják a teret. Tény, hogy ezek a megoldások élesben is eladhatók, de érdemesebb akkor kísérletezni velük, amikor már biztosan mi irányítjuk a küzdelmet.

A kiegészítő anyagot a Maflás Facebook oldalán találjátok.

(Foly. köv.)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://napimaflas.blog.hu/api/trackback/id/tr9212660403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása