MAGAMRÓL

Szabados Tamás vagyok, 4. danos ninjutsu oktató. 2008-ban alapítottam és azóta vezetem a MAFC Ninjutsu szakosztályát. Amikor testnevelést kezdtem tanítani a BME-n, szembesültem azzal, hogy a testnevelés órák semmilyen módon sem illeszkednek az egyetem tananyagába. Ezért úgy állítottam össze az óráim anyagát, hogy segítsék a mérnökképzést, és összhangban legyenek a modern európai iskolarendszer anyagával, oktatási-, nevelési céljaival és módszereivel. Szabadidő szakosztály vagyunk, nem versenyzünk. Ezen az oldalon a harcművészettel, harcművészet oktatással kapcsolatos tapasztalataimról, gondolataimról olvashattok. A honlapunk: http://modernninjutsu.eu/

Friss topikok

TESTMECHANIKA

2011.01.16. 07:34 Napi Maflás

A harcművészet egyik lehetséges útja, ha valaki olyan tökéletesen ismeri és használja a testét, hogy az avatatlan szemlélő számára már-már mágikusnak tűnik az eredmény (02:08).

 

 

A mai felvételen látható mester testtudatosságához nem fér kétség. Az állása pontos és stabil  úgy tartja a testét, hogy a lehető leghatékonyabban tudja használni az izmait. A könyöke a törzse előtt van (00:14, 00:38), a gerince szálfaegyenes (00:19), a talpa valósággal belegyökerezik a talajba (00:59), megfelelő alátámasztási pontot nyújtva a technikákhoz. Bármit is csinál, mindvégig egyben marad (00:32). Remekül bújik a parner súlypontja alá (01:01, 01:23). Persze mindezt nem tudná megcsinálni, ha nem lenne végtelenül laza a csípője – ez elengedhetetlen a testsúlyáthelyezésre (00:13, 00:21, 00:37, 01:01, 01:24, 02:08) épülő gyakorlatoknál. Megjegyzem, a mester rendesen össze van rakva – azért a megfelelő izomtömeg sosem árt.

 

 

Kíváncsi voltam, mit mond, úgyhogy egy barátommal lefordíttattam a klipet. Megvallom, valamiféle ezoterikus kung fu elméletre számítottam, de mindvégig a testmechanikáról beszél, azt magyarázza, milyen testhelyzetet kell felvenni ahhoz, hogy ezekkel a hirtelen, rövid mozdulatokkal ilyen hatékonyan tudjon dolgozni. Nekem ettől lett igazán hiteles – még akkor is, ha a partnere számomra mulatságos bakugrásokkal repül odébb (01:25, 02:09), azonban ez a lökésekre épülő kínai harcművészeti bemutatók világában szinte kötelező elemnek tűnik.

 

 

 

2 komment

Címkék: fu súlypont kung lökések testmechanika testsúlyáthelyezés

A bejegyzés trackback címe:

https://napimaflas.blog.hu/api/trackback/id/tr322587040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

M. Istvan(DK) 2011.01.16. 16:32:57

Nem hiszem el az egészet.
Ha az erő hátra löki az embereket, akkor sem ugranak bakkecske módjára fel, hanem a felsőtestük elindulna hátra, a lábak meg követik azt utána.. Ez azt mutatja, hogy el akarja játszani, hogy milyen nagy erő hat rá, de nem tudja hitelesen.
Az egész kamu úgy ahogy van, bár a testsúlyt igenis ki lehet használni, de senki nem fog lepattanni így senkiről.

jzs · http://kyokushinblog.blogspot.com 2011.01.16. 18:40:33

Nem kamu, de nyilván erős túlzásokkal... ha valaki ráfeszít és úgy kapja meg az energia löketet, akkor hátratántorodik.

Nagyon szép a mozgás, látszik, hogy a mester csípő engedéssel kezdi, kicsit berogyaszt és utána egész testtel mozdul. De mindez a másodperc tört része alatt. Klassz....
süti beállítások módosítása