MAGAMRÓL

Szabados Tamás vagyok, 4. danos ninjutsu oktató. 2008-ban alapítottam és azóta vezetem a MAFC Ninjutsu szakosztályát. Amikor testnevelést kezdtem tanítani a BME-n, szembesültem azzal, hogy a testnevelés órák semmilyen módon sem illeszkednek az egyetem tananyagába. Ezért úgy állítottam össze az óráim anyagát, hogy segítsék a mérnökképzést, és összhangban legyenek a modern európai iskolarendszer anyagával, oktatási-, nevelési céljaival és módszereivel. Szabadidő szakosztály vagyunk, nem versenyzünk. Ezen az oldalon a harcművészettel, harcművészet oktatással kapcsolatos tapasztalataimról, gondolataimról olvashattok. A honlapunk: http://modernninjutsu.eu/

Friss topikok

A SIEBENKREUZ ALAPÍTVÁNY 115.

2011.09.07. 06:06 Napi Maflás

Végigjáratom a szemem a többieken.

– Szóval jutottatok valamire?

Nem felelnek. Önkéntelenül is a Misi bá’tól ellesett hangsúllyal tettem fel a kérdést. Meglep, mennyire megbénítja őket a dolog. Olyasfajta csönd zuhan ránk, mint órán, amikor senki se tudja a választ a tanár kérdésére. Mindenesetre megjegyzem, alkalomadtán még jól jöhet.

 

 

Szándékosan hagyom lebegni a mondatot. Ők rángattak bele a budapesti utazásba, miattuk vágtuk gallyra a hétvégét. Persze tudom, legkevésbé nekem van jogom emiatt megítélni őket, hiszen az én tanulmányi átlagomat kellett feltornászni a béka segge alól, most azonban nagyvonalúan eltekintek ettől a ténytől, és szerencsére nekik se jut eszükbe. Pontosan tudom, milyen az, amikor az embert elkapja a gépszíj. De azt is, hogy egyetlen dolog indokolhatja a tanulástól elrabolt időt. A siker.

– Oké – köszörüli meg Marko a torkát. – Elcsesztük. Ezt akartad hallani?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– Volt valami elképzelésetek, hogy mit kerestek? – kérdezek vissza.

Ismét csönd telepszik közénk.

– Abban bíztam, hogy beüt valami – válaszolja végül Stefi. – Mint Pécsett… vagy Bécsben.

Elnyomok magamban egy diadalmas mosolyt. Ami azt illeti, nekem bejött, amikor kockáztattam. Sőt, talán most is szerencsém lesz. Úgy döntök, nem hagyom tovább főni őket a saját levükben.

– Elképzelhető, hogy igazad van – felelem csendesen.

 

 

Eltart pár másodpercig, amíg tudatosul bennük, mit mondtam. Ezúttal négy reménykedő szempár mered rám.

– Emlékeztek még a képanyagra, amit a pendrive-on kapott dokumentumokhoz gyűjtöttem?

Bizonytalanul bólogatnak. Az a szál látszólag sehova se vezetett. Egyedül Natalia nézte végig velem az összes fotót.

– Néhány arc visszaköszönt, amikor megpróbáltuk rekonstruálni Palotás Kristóf kapcsolati hálóját. – folytatom. – Azután a PASTRUJNO-nál is. Egyébként itt a konferencián szintén kiszúrtam párat közülük.

 

 

Zavartan figyelnek. Láthatóan nem értik, hová akarok kilyukadni.

– És? – veti közbe Kálmán.

– Emlékeztek még Kelemen Zsoltra Bécsben?

Noná, hogy emlékeznek. Nem hiszem, hogy a legutóbbi bécsi utunk bármelyik apró részlete valaha is feledésbe merülne. Bennem legalábbis olyan élénken él minden perc, mintha az agyamba vésték volna.

– Azt mondta, hogy szinte mindenütt vannak az Alapítványnál végzett diákok, igaz?

Marko kurtán biccent, mintha azt mondaná, Gyerünk, ne húzd már.

– Igen…? – dünnyögi Stefi. Nem lehet eldönteni, kérdés, vagy kijelentés.

– Kérdés, hogy most a konferencián voltak-e nálunk végzett emberek. És ha igen, akkor van-e közük a PASTRUJNO-hoz? Szerintem ez lesz a kapcsolat.

– Logikusan hangzik – szűri Marko a foga közt a szót.

– Logikusan – bólint lassan Stefi. – Csak az a baj, hogy ehhez haza kell mennünk. És addigra a fene se fog emlékezni az itt látott arcokra.

 

 

Kálmán természetesen azonnal csatlakozik hozzá. Egyedül Natalia nem avatkozik a vitába. Bízik bennem? Vagy csak kivár? Úgy döntök, kiterítem a lapjaimat.

– Nem kell hazamennünk – mondom. A laptopomhoz lépek, és elindítom a gépet. Megnyitom a Barnának megadott postafiókot. Nem csalódom: már ott van benne az anyag. Letöltöm, azután ráeresztem a File Shreddert a netkapcsolatokra. Úgy állítom be, hogy nyolcszor írjon felül mindent. Ezek után biztosan nem marad nyoma annak, hogy valaha is jártam azon a helyen.

– Azta… – suttogja Stefi elképedve, amikor megnyitom a fájlt, és egymás után kibomlanak a végzősök tablóképei. Nem csak az „A”szárnyé, hanem a „B”szárnyé is.

– Királyság – dörmögi Marko elégedetten.

Rávetik magukat a gépre, lelkesen pörgetik előre-hátra a tablóképeket. Természetesen kitúrnak a laptopom elől, de nem érdekel. Néhány perc elteltével alábbhagy a lendületük.

– Eddig még egyetlen embert se találtunk, aki ott lett volna a konferencián – ad hangot Kálmán a csalódásának. Kicsit sértett a hangja. A többiek is lehangoltnak tűnnek. Engem viszont egyáltalán nem zavar a dolog. Valójában erre számítottam.

– Pont ez az – mondom.

 

 

(Folyt. köv.)

 

Szólj hozzá!

Címkék: regény a siebenkreuz alapítvány

A bejegyzés trackback címe:

https://napimaflas.blog.hu/api/trackback/id/tr893207693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása