MAGAMRÓL

Szabados Tamás vagyok, 4. danos ninjutsu oktató. 2008-ban alapítottam és azóta vezetem a MAFC Ninjutsu szakosztályát. Amikor testnevelést kezdtem tanítani a BME-n, szembesültem azzal, hogy a testnevelés órák semmilyen módon sem illeszkednek az egyetem tananyagába. Ezért úgy állítottam össze az óráim anyagát, hogy segítsék a mérnökképzést, és összhangban legyenek a modern európai iskolarendszer anyagával, oktatási-, nevelési céljaival és módszereivel. Szabadidő szakosztály vagyunk, nem versenyzünk. Ezen az oldalon a harcművészettel, harcművészet oktatással kapcsolatos tapasztalataimról, gondolataimról olvashattok. A honlapunk: http://modernninjutsu.eu/

Friss topikok

A SIEBENKREUZ ALAPÍTVÁNY 89.

2011.08.12. 07:00 Napi Maflás

 

– Szerintem menjünk oda – javasolja Natalia.

– Na, persze – horkan fel gúnyosan Stefi.

– Miért, van jobb ötleted? – néz a szemébe Marko.

– És mit mondasz neki? – húzza el a száját Stefi. – Hogy volt egy egész jó elméletünk a PASTRUJNO-val kapcsolatban, de nem jött be?

– Szerintem mondjuk az igazat – felelem Marko helyett.

– Megőrültél?

– Nem a teljes igazságot – csillapítom a kedélyeket. – Viszont annyit elmondhatunk neki, hogy mi is az Alapítványnál tanulunk, és hogy felismertük a tablóról.

Hallgatnak. Mivel senki se tud jobbat, megindulok a fickó felé. Elvégre én ismertem fel. Megérzi a rá irányuló figyelmet, és felém fordul. Látom rajta, gőze sincs, ki vagyok, mit akarhatok. Arcára kiül az ügynökök jellegzetesen szívélyes, az érdeklődőknek szóló mosolya.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– Segíthetek?

– Igazából csak azt szeretném megkérdezni, hogy nem a Siebenkreuz Alapítványnál végezte a középiskolát? – vágok a közepébe, mellőzve a szokásos udvariassági köröket.

Fennakad a szeme.

– Talált, süllyedt – válaszolja. Azután összeszűkül a pupillája: – Honnan tudod?

– Tudtam! – kiáltok fel felelet helyett. – Mi is oda járunk – teszem hozzá magyarázatképpen. – Megismertem a végzős tablóképről.

– Kelemen Zsolt – nyújt váratlanul kezet, és miközben kezet rázunk, megváltozik a mosolya: – Hagyd a fenébe ezt a magázódást. – A többiek felé int a fejével: – Ők a csoporttársaid?

– Igen.

– És a kiscsajt hol szedtétek össze?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– Ő is a csapat tagja.

Meghökkenve néz rám.

– Hát… hallottam a srácoktól, hogy állítólag egy vegyes csapat is van, de nem akartam elhinni. Tényleg ti lennétek azok?

Odahívom a többieket. Lefutjuk az ilyenkor szokásos köröket: mindenki bemutatkozik, Zsolt nosztalgiázik egy sort. Türelmesen hallgatjuk, mert egyfelől valóban jól sztorizik, és ezeket a történeteket még senkitől se hallottuk, másfelől azért, mert mindannyian tudjuk, milyen szerencsénk van, hogy sikerült nyelvet fognunk.

– Amúgy mit kerestek itt? – szegezi nekünk a kérdést, amikor végre befejezi.

Latolgatom a választ, és úgy döntök, nem próbálok összeütni valami fedőtörténetet. Ha rájön, hogy meg akarom vezetni, valószínűleg jóval kevésbé lesz segítőkész. Az őszinteség eddig bejött, és bevált recepten sose változtatok.

– A szakmai gyakorlat miatt jöttünk ki – felelem. – Úgy tűnik, az idei feladatnak köze van a vállalati biztonságtechnikához.

 

 

Egy szemvillanás alatt lehull róla a szívélyes mosoly.

– Nem vagytok túl fiatalok ahhoz, hogy felsősök legyetek? – kérdez vissza.

– Dehogynem. Ennek ellenére mi is beszállhattunk a játszmába.

Megcsóválja a fejét. Látom rajta, hiszi is meg nem is.

– Egyre cifrább – morogja mintegy magának. – Koedukált csoport, ráadásul részt vesznek a szakmai gyakorlatban is…

– Misi bá’ rángatott bele a dologba – árulom el.

– Tényleg? Még mindig ugyanúgy sántikál, mint régen? – vált témát hirtelen a srác.

Zavartan nézünk egymásra.

– Régen sántított? – kérdezi Marko elképedve. – Mióta ismerem, kutya baja…

Kelemen Zsolt fölnevet.

– Rendben van – mondja vidáman, és megveregeti Marko vállát. – Már azt hittem, hogy valakik meg akarnak vezetni. Szóval miért is vagytok itt?

Utálom, amikor ismételni kell magamat.

– Úgy tűnik, a szakmai gyakorlatnak köze van a vállalati védelemhez.

– Jó, ezt már mondtad – legyint. – De konkrétan mi az?

Önkéntelenül is egymásra nézünk a többiekkel. Nem mondhatjuk, hogy mostohán bánik velünk a szerencse.

– Igazából az egyik cégről van szó – válaszolom. – A PASTRUJNO-ról. Talán már hallottál róla.

– Srácok, ez nem játék – mondja. – Azt hittem, valami általános dologra vagytok kíváncsiak… struktúrára, módszertanra, ilyesmire. Esetleg valami technikai megoldásra. Viszont bizonyos cégek ügyei után kutatni… nos, nem egészséges.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Folyt. köv.)

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: regény a siebenkreuz alapítvány

A bejegyzés trackback címe:

https://napimaflas.blog.hu/api/trackback/id/tr13146758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása